Studiossa: -

Radiossa soi nyt: -

Suhdesäpinät

Saa libidosi takaisin elämäntapamuutoksilla!

16.11.2011 klo 12:14

Terveelliset elämäntavat voivat parantaa seksielämää, nostaa libidoa ja auttaa mahdollisten seksiin liittyvien ongelmien selättämisessä. Koska seksi vaatii terveet suonet ja toimivan sydämen, kannattaa epäterveellisiä elämäntapoja muuttaa, jos mahdollista.

1. Lopeta tupakointi. Tupakan haitallisuus terveydelle ei liene yllätys kenellekään. Everydayhealthin mukaan nikotiini supistaa verisuonia,  ja erityisesti vaarassa ovat peniksessä sijaitsevat pienemmät verisuonet. Toisin sanoen tupakka voi pahimmillaan johtaa impotenssiin.

2. Liiku. Säännöllinen liikunta voi auttaa sekä miestä että naista buustaamaan libidoaan. Säännöllinen liikunta pitää sydämen ja verisuonet hyvässä kunnossa, mikä on tärkeää alapään toiminnalle. Lisäksi liikunta vapauttaa endorfiineja, jotka saavat aikaan hyvänolontunteen.

3. Vähennä stressiä. Aloita meditointi tai jooga, jos tunnet olevasi stressaantunut. Stressi on hiljainen tappaja, joka vaikuttaa salakavalasti sydämeen ja pahimmillaan se nostaa syöpäriskiä selvästi. Stressi pitää pitkässä juoksussa haitalliset adrenaliini- ja kortisoliarvot jatkuvasti koholla.

4. Nuku enemmän. Liian vähäinen uni on tutkimuksissa liitetty impotenssiin ja naisten seksiongelmiin. Unen aikana kehossa vapautuu hyödyllisiä hormoneja ja riittävä uni vähentää stressiä.

5. Rajoita alkoholinkäyttöä. Kohtuukäytössä esimerkiksi punaviini jopa hyödyllistä, mutta pitkäaikainen liikakäyttö johtaa helposti sydän-, maksa- ja haimaongelmiin sekä mahdolliseen masennukseen. Kohtuukäyttöä on päivittäin yksi annos naisille ja noin kaksi annosta miehille. Ei myöskään haittaa, vaikka et alkoholia nauttisi ollenkaan.

6. Kofeiinirajoitus käyttöön. Kahvin ja erityisesti kofeiinin on todettu olevan hyödyksi pieninä annoksina, mutta suuret määrät haittaavat vatsan ja verisuonten toimintaa. Älä juo siis kahvia tai teetä litratolkulla.

7. Syö terveellisesti. Ei liene hankalaa arvata, että liikunnan ohella paras tapa ehkäistä sydän- ja verisuonisairaudet on syödä terveellisesti. Syö välimerellistä ruokavaliota noudattaen – paljon kalaa, vihanneksia ja hedelmiä – pitääksesi pumpun kunnossa.

Lähde: EveryDayHealth


Lue lisää:

Mitä tarvitaan hyvään seksielämään – naiset vastaavat
Parisuhde lihottaa – näin vältät rakkauskilot






Kirjoita kommenttisi